DARMOWA DOSTAWA OD 299ZŁPRZYJAZNE ZWROTY
  • Zwroty i reklamacje

Zwroty i reklamacje

Odstąpienie od umowy

Jeśli jesteś konsumentem - co do zasady przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy.

Od umowy możesz odstąpić, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Wystarczy że wyślesz nam stosowną informację na adres: biuro@alakoala.pl. Możesz skorzystać z formularza załączonego do maila z potwierdzeniem zamówienie, ale nie musisz.

Zwracaną rzecz zwróć do nas niezwłocznie na adres: ul. Traktorowa 18 lok. 123, 91-129 Łódź , jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od umowy.

Masz następujące opcje zwrotu:

  1. Odpowiednio zabezpiecz przesyłkę, spakuj i wyślij dowolną formą (kurier, Poczta Polska itp.) na adres podany powyżej
  2. Możesz również skorzystać z naszej pomocy przy zwrocie za pomocą kuriera DHL. Wystarczy, ze zgłosisz mailowo taką chęć. Za zwrot standardowej wielkości paczki kurier DHL pobiera opłatę w wysokości 17zł brutto. Poinformujemy Cię jeśli koszt będzie większy ze względu na rozmiary lub wagę towaru. Jeśli zaakceptujesz cenę, otrzymasz od nas etykietę, którą należy wydrukować i nakleić na paczkę. Przysyłke możesz nadać w dowolnym punkcie DHL Parcel (listę punktów znajdziesz tutaj) albo u kuriera, który przyjedzie pod wskazany adres. Cenę przesyłki odejmiemy od zwrotu, którego dokonamy na Twoje konto (np. jeśli za zwracany produkt powinniśmy zwrócić Ci 100zł, a przesyłka kosztowała 17zł, otrzymasz od nas przelew w kwocie 83zł). O nic się nie martw. Przygotuj paczkę, a my zajmiemy się resztą!

Od umowy możesz odstąpić w terminie 14 dni.

Bieg czternastodniowego terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:

  • dla umowy, w której wydajemy rzecz, będąc zobowiązanymi do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik,
  • dla treści cyfrowych - od dnia zawarcia umowy.

Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

Dokonane przez Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy na zasadach wskazanych w regulaminie zwrócimy Ci niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej od Ciebie płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Pamiętaj, że prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi m.in. w odniesieniu do umowy:

  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
  • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.

Reklamacje

W przypadku gdy zakupiony u nas towar okaże się wadliwy, masz prawo reklamować go w oparciu o rękojmię. Reklamację najlepiej złożyć na adres e-mail: biuro@alakoala.pl lub drogą pocztową na adres ul. Jęczmienna 15/1, 94-202 Łódź .

Reklamowany towar należy wysłać na adres: ul. Traktorowa 18 lok. 123, 91-129 Łódź

W związku z wadą możesz żądać:

  • wymiany rzeczy na wolną od wad,
  • usunięcia wady,

lub złożyć oświadczenie o:

  • obniżeniu ceny,
  • odstąpieniu od umowy – w przypadku wady istotnej.

Odpowiadamy względem Ciebie za wady stwierdzone przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy.

Co do zasady reklamację możesz zgłosić w ciągu roku od zauważenia wady, ale czas na złożenie reklamacji nie może się zakończyć przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy.

Rozpatrzenie Twojej reklamacji (ustosunkowanie się do niej) nastąpi w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez nas Twojego zgłoszenia reklamacyjnego.

Więcej informacji na temat reklamacji znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.